Art Nouveau in Timisoara - Piata Unirii

Casa Bruck
   
Adresa: Str. Mercy 9 – Piata Unirii
Arhitect: Arh. László Székely
Curent: Initial cladirea apartinea curentului baroc austriac. In timp au avut loc anumite modificari, adaugandu-se elemente arhitecturale si decorative in stilul anilor 1900, curentul szeceszió.
Decoratii: Vitraliul din partea superioară a vitrinei farmaciei de la parterul cladirii unde apare scris "farmacie" in trei limbi - romana, germana, maghiara.


Banca de Scont

Adresa: Str. Gh. Lazar 1
Curent: Stilul anilor 1900, curentul szeceszió.
Arhitecti: Márcel Komor si Dezsö Jakab
Decoratii: Ornamentele din ceramică smălţuită colorată de Zsolnay inspirate din folclorul maghiar. Motivul stupului de albine (tipic bancilor in perioada Szeceszio) apare evident pe frontonul de deasupra intrarii principale.

Comentarii

  1. Si in Oradea sunt foarte multe cladiri Art Nouveau... la Cluj mai putine - de fapt nici nu pot sa-mi aduc aminte vreuna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. @SuperJa
    In Timisoara sunt mai multe dar le iau incet si pe zone... :)
    In Oradea nu am fost inca...dar planuiesc o iesire curand
    In Cluj nici eu nu-mi aduc aminte vreuna...dar poate din cauza ca nu le-am cautat

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare